onsdag 10 november 2010

Jag har tecknat

Igår blev jag klar med denna bild, gjord med blyerts, kol och lite färg. Först kommer fotot jag tecknade av:



I övrigt så har vi kommit till konditionalis i franskan, varit på svensk pop-kväll på en bar samt fikat ännu mer. Nu har vi långhelg för att imorgon är det helgdag här. Fransmännen firar l'Armistice - slutet på första världskriget 1918. De har verkligen en lite mer blodig historia än oss i Sverige. Madamen berättade ikväll vid matbordet att hennes morfar var svårt krigsskadad och att han inte kunde prata för att han var helt förlamad i ansiktet. Hennes man, Bunnys mor- eller farföräldrar blev avrättade under förintelsen...

På lördag kommer pappa, Alina och Julia. Det ska bli kul att träffa dem! Här kommer en bild på min far som jag hittade i min mobil. À bienôt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar