onsdag 8 december 2010

X

Idag var det jättevarmt här i Aix, säkert 17 grader. Då kändes det rätt härligt att vara här även om jag har hemlängtan och ångest inför framtiden. Vi hade också bild, sista gången med Jacques, och vi gjorde porträtt av varandra i oljefärg. Vi hade bara 20 minuter på oss för varje porträtt och det var jättesvårt i början. Men sen blev det lättare och jag blev rätt nöjd med de sista porträtten. Nu är det alltså bara 1,5 veckor kvar här och sen kommer jag hem till kalla Sverige. Lite vemodigt men mest skönt tycker jag att det är.

Några kompisar har pratat om att vi ska tatuera in ett X som minne av tiden här och som en rolig grej. Idag tog vi tag i saken gick vi och frågade på tatueringsställen och det verkar bli ganska dyrt om man ska göra det. Och så var de jäkligt dryga och överlägsna där vi frågade. Men jag funderar ändå på hur det skulle vara med ett X till exempel på handleden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar