tisdag 25 januari 2011

Självporträtt

Vår första uppgift på kursen var att göra ett självporträtt. Och det passade ju ganska bra för det jag tecknar mest just nu är porträtt. Det är så kul att försöka få till uttrycket i ansiktet, men samtidigt oerhört svårt. Ibland lyckas jag och ibland inte. Jag har använt blyerts, kol och lite akvarellpennor. För att få starkare kontraster valde jag att bara färglägga de starkaste färgerna. Jag har använt ett foto där jag sitter på ett café i Barcelona och ser väldigt förvånad ut. Jämför gärna med fotot och skriv en kommentar om vad du tycker!

4 kommentarer:

  1. Tjena Jacob!
    Jag gillar ditt självporträtt. Det känns så personligt och man ser att det är du. Tycker att du ska vara nöjd!

    SvaraRadera
  2. hej hej! fint självporträtt :) ser väldigt personligt ut lixom!

    lisenskonst.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. gillar ditt självporträtt, tycker verkligen att du fått fram de karatäristiska dragen!

    SvaraRadera