onsdag 25 augusti 2010

Mal au ventre och tuyau

Dagens ord är mal au ventre (ont i magen) och tuyau (slang). Detta för att jag fick väldigt ont i magen efter maten igår och har varit rätt dålig sen dess. Jag måste ha fått i mig några otrevliga bakterier, eller så var det quinoan och linfröna som blev för mycket för magen. Quinoan var nämligen blandad med linfrön och jag läste senare på internet att linfrön är gifiga i för stora mängder. Högst 2 msk om dagen säger Livsmedelsverket så tänk på det!

Som tur var kom äntligen Myriam hit idag. En trevlig kvinna som jobbar som lärare i franska, latin och grekiska. Vi pratade ett tag men sen skulle hon köra iväg igen och hämta en kompis i Bordeaux. Och detta efter att ha druckit minst ett glas rosévin till maten. That´s the French way I guess..

Nu väntar jag på att Kalyne, Esteban och barnen Malon och Jeremy ska komma tillbaka. Esteban ska komma på nån lösning på att vattnet till trädgården har tagit slut. Jag tycker att en slang från huset skulle vara väldigt bra, för då slipper man gå med vattenkannor fram och tillbaka. Slang heter tuyau på franska:)

Nu blir det vila..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar