lördag 19 januari 2013

1 night in Bangkok? No, 2...

Nu sitter jag i Chiang Mai som kan vara den vackraste och mest fridfulla stad jag har varit i. Det ar tempel lite overallt och staden ar lagom stor for att ga runt hela centrum. Overallt finns sma matstallen och stand med frukt och farska gronsaker. Och som toppen pa det hela vimlar det av hippieinspirerade amerikanska backpackers i thailandska vida shorts och rastaflator. Mmm, vilken kombo va? Jag kom hit tidigt imorse med en nattbuss fran Bangkok, som inte var fullt sa fridfullt. Men jag gillar den staden pa sitt satt - den har ett sant myller av liv och rorelse, modernt och ursprungligt pa en gang. Jag blev positivt overraskad av det smidiga och frascha skytrainet som gar genom stora delar av staden. Bodde gjorde jag med Tim och hans flickvan Pakbung pa ett litet trevligt guest house i Thong Lo. Vi hangde med deras thailandska vanner, och jag forsokte hanga med i blandningen av thai och svenska vilket inte var det lattaste. Hej, tack och nagra av siffrorna sitter nu iaf. Och maten ar sa klart jattegod och kryddig som ni nog kan misstanka! Ja, jag testade den illaluktande frukten durian idag ocksa. Den luktar som kadaver men den ar jattegod nar man kommer over den inledande smaken. Verkligen en matig och sot frukt som ni kan se pa den nedersta bilden. Planen ar nu att ta mig vidare mot laotiska gransen imorgon, via Chiang Rai. Men jag ar lockad av att stanna har ett tag till.
Bangkok rush hour, Victory Square. 2013-01-16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar