lördag 26 januari 2013

Welcome to the jungle!

Da borjar det narma sig slutet for min vistelse har i Chiang Mai, och jag kan lugnt saga att jag garna hade stannat langre om jag bara hade tid. Tror verkligen att detta ar som terapi for en stressad och djupfrusen nordisk sjal, som min. Allt har flutit pa bra trots ett ganska obehagligt krampanfall forsta dagen som gjorde att jag fick aka in pa sjukhus och vara dar i tva dagar. Det var antagligen utmattningen efter for lite somn pa nattbussen hit och sedan overanstrangning i solen hela dagen. Sjukvarden har ar iaf av varldsklass kan jag meddela! Anledningen att jag stannade sa lange var alltsa att jag har ett aterbesok hos lakaren imorgon sa efter det aker jag mot Laos ( eller Lao som de sager har). Denna veckan har har jag anvant till att ta det ganska lugnt men ocksa gjort en 2-dagars trekk i djungeln nara burmesiska gransen. Det var med dem fran mitt guest house och mr Ton var verkligen en grym guide. Vi red pa elefanter, vandrade, satte upp rattfallor, overnattade i en bergsfolksby, spelade gitarr vid lagerelden, blev vackta av galande tuppar, sag en kungskobra och badade i varldens finaste vattenfall. Detta gjorde jag med ett gang britter, en fransyska och en "quebeckare" som alla var trevliga typer och ganska stereotypiska pa sitt satt. Speciellt en av de brittiska tjejerna som var ganska posh och inte alls road av djungelvandringen... Det som slar mig med engelsman ar hur artiga de ar hela tiden. Det ar sorry, thank you, pardon, much appreciated for minsta lilla grej. Dar ligger vi svenskar i la. Sist men inte minst har jag varit pa Chiang Mais zoo idag, sa ni far gissa sjalva vilka av djuren jag sag dar. Hade velat lagga upp manga fler bilder men det gar ju sa fruktansvart trogt har nere sa jag far ta det langre fram. Take care, Ciao!
Red-whiskered bulbul - en vanlig fagel har.
Bamboo-rafting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar