söndag 19 september 2010

Allez les rouges-verts!!


Lars Ohly talar på rödgrön dag.

Det är det här det handlar om för mig. Människor ska inte bedömas utifrån sina prestationer. Jag vill inte ha ett samhälle där svagare personer slås ut och ses ner på. Alla har inte samma förutsättningar, och därför behövs en stark välfärdsstat. Sedan ska självklart målet vara att alla som kan, ska jobba. Men att driva ut sjuka personer på arbetsmarknaden är helt fel väg att gå. Människor är människor och kommer att förbli det. Vi kommer aldrig att bli robotar, som Alliansen verkar sträva efter. Jag vill ha ett samhälle där man inte bara är sina prestationer, utan också människan bakom. Och därför känns de Rödgröna som det enda rätta valet för mig. Det handlar om människosynen. Och synen på miljön, där de rödgröna har en mycket starkare politik. Nu ska jag kolla på valvakan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar