torsdag 9 september 2010

Bilder

Hej! Sedan sist har det blivit lite svalare här och här om kvällen var det rejält åskväder. Le tonnerre som det heter på franska. Dagen efter var luften mycket friskare och temperaturen har hållit sig på lite över 20. Vi har fortsatt att prata om diverse saker i skolan och idag hade jag redovisning av 5 nyhetsartiklar, vilket gick helt ok även om jag läste innantill ganska mycket. Igår kväll hade vi första bildlektionen och det var verkligen jättekul. Vi var i en fin atelje i ett gammalt hus i centrala Aix. Vår lärare var en fransk konstnär, som var sådär skönt flummig som konstnärer brukar vara. Han sa voilà hela tiden.. Vi fick måla med oljefärg som vi la upp på paletter, och sedan var det bara att måla fritt och hitta spännande färgkombinationer. Det kändes verkligen bra att måla igen, för det var väldigt länge sen jag gjorde det senast. Vi skulle hålla det abstrakt i början för att inte fokusera för mycket på motivet och det tycker jag att jag lyckades bra med. Det var väldigt avslappnat att sitta där och måla i våra vita rockar.

Jag tänkte lägga upp lite bilder vilket jag har varit dålig på hittills.


Mitt rum. Jag gillar affischen! Och så har jag en balkong.


Nous jouons au pétanque. Boule alltså.


Jag mötte en bulldog i parken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar