lördag 23 oktober 2010

25-årskrisen närmar sig...

Bonjour! Då var jag 24 år gammal. Och inget är förändrat, som det brukar vara. Jag har ingen ålderskris men när jag tänker på att jag blir 25 nästa år känns det inte så bra. :P Jag har haft en intensiv vecka med läxor, en muntlig redovisning om hemstaden Göteborg och så har jag och Isabel hållit i en debatt om religionens betydelse i dagens samhälle. Det blev en ganska intressant diskussion. Sedan har jag fikat (som vanligt), varit på en konstig Godard-film och firat min 24-årsdag. Vi gick till Jacob's kafé (!) där mina snälla klasskompisar bjöd på två goda pajer. På kvällen hade Danièle som jag bor hos dukat upp en festmåltid med lax, potatis, vitt vin och äppelpaj till efterrätt. Och när jag kom ner till bordet så sjöng alla för mig, ackompanjerade av Bunny på gitarr. Verkligen snällt av dem, jag kände mig nästan bortskämd. Sedan gick jag till stamstället Bar Sextius där vi satt och frös och hade kul ända tills vi stack ut på Scatz club och shakade loss. Det blev en riktigt lyckad dag! Men nu får jag betala för att jag haft det så bra, genom att vara sjuk, så idag sitter jag bara hemma på rummet. Jag försöker tänka framåt på vad jag ska göra i vår men jag har ingen aning. Helst vill jag bara göra som den här killen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar