onsdag 27 oktober 2010

Marseille

Jag har haft en härlig dag i Marseille med klassen idag. Vi åkte buss och kollade på hamnen - le vieux port, tog en båt ut till den fina ön Frioul där vi åt vår picknick och sedan kollade vi in den vackra kyrkan Notre Dame de la Garde. Därifrån hade man en fantastisk utsikt över Frankrikes näst största stad. Någon sa att det är lite som en dålig kopia av Paris, och det kan jag hålla med om. Många av byggnaderna liknar byggnader i Paris..

Jag har också bokat min hemresa ikväll. Den 19/12 flyger jag hem från Nice via Bryssel och kommer till Göteborg 17:05. Så nu vet ni det! Det känns konstigt att ha tagit ett sånt stort beslut med bara några musklick. Men så funkar det nu för tiden.

Nu lyssnar jag på Jacques Brel. Il est bien, le mec! Speciellt låten Amsterdam.

Bonne nuit:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar